"Ninino ustvarjalnost je pravzaprav težko opisati, ne da bi jo pri tem vsaj okrnili. Čeprav ljudje najraje uporabljajo pojem »vsestranska«, se mi zdi v tem primeru precej neustrezen. Res je, da prehaja med različnimi mediji; od risbe/slike preko glasbe do poezije, a se mi vendarle zdi, da je njeno bistvo drugje. Ne v širokem naboru medijev in izraznih sredstev, s katerimi se poigrava, temveč v njenem izvoru in intenci. Ninina umetnost nosi v sebi čisto izkušnjo. Pozna človeka, njegove strahove, radost, upanje, veselje, žalost in jim, v katerem koli mediju že, na široko odpira vrata. Je občutena in osebna. Predvsem pa je iskrena. Kvalitete, skratka, ki jim danes marsikdo krivično in mačehovsko pripisuje oznako »minulega«, a je ravno zaradi njih umetnost vedno bolj svoja in unikatna."
"Poleg glasbene umetniške nadarjenosti, ki jo kolegica Nina Pečar izkazuje s svojim delom v glasbi (večinštrumentalizem, kompozicija idr.), in sicer na več zahtevnih glasbenih področjih, in poleg neizpodbitne literarne nadarjenosti, je potrebno poudariti tudi pomen njene likovne in slikarske plati.
Njena likovna plat dobi še posebej pomembno funkcijsko vlogo v spajanju z glasbenim svetom, ki ga Pečarjeva že prvenstveno poglobljeno razume. Pomen Pečarjeve kot inventivne mlade likovnice, ki zna spojiti slikarstvo in glasbo, je v našem prostoru namreč nenadomestljiv. Tudi sam sem bil deležen njenega edinstvenega likovnega udejstvovanja v povezavi z glasbo: naj bo slikanje v živo na koncertih (olje, akril, mešane teh.), prostorsko risanje ali pa grafike v avdiovizualnih delih, kar pa sega že v polje animiranega filma in drugih sodobnih avdiovizualnih umetniških zvrsti (prim. Meščan, DHH, 2014; Gugalnica, DHH, 2015 ipd.)."
"Kot glasbenik sem se z njo večkrat srečal na različnih odrih. Tako sva se pravzaprav spoznala na odru velike
dvorane Cankarjevega doma, kjer sem ob njeni spremljavi, tedaj je igrala violino v zasedbi Artistik, odigral
repertoar svojih skladb. Od tedaj sva redno »na liniji«, kot se temu reče, in mnogokrat tudi skupaj nastopava.
Tako z njeno zasedbo kot v paru. Pravkar snemam svoj novi album in Ninino glasbeno znanje je nepogrešljivo.
Ker je talentirana instrumentalistka v različnih kontekstih in ker je v svoji karieri pridobila veliko osnovnih
znanj s področja kompozicije in glasbene teorije, ji ni potrebno veliko razlagati.
Nasprotno, le pustiti ji je treba prostor, da lahko svobodno glasbeno zadiha.
Ob vsem tem moram še dodati, da na mojih koncertih in v posnetih skladbah ni slišati le njenega igranja violine,
temveč glasbeno atraktivna gospodična Nina moj glasbeni izraz nadgrajuje tudi z igranjem saksofona. Tu pa pride
do izraza njena izjemna umetniška strast. Res, dih jemajoče.
Skratka, njena ustvarjalnost mi je še posebej blizu. Zato jo, kot organizator prireditev in posrednik, v svoje
programe in predloge redno umeščam. In, ker sodelujem tudi z mnogimi umetniškimi vodji glasbenih skupin, slednjih
nikdar ne pozabim spomniti nanjo. Vedno znova jih opozarjam, naj bodo pozorni na njeno interpretacijo in glasbeno
poetiko, ko se, tako kot se v osnovi glasbi »streže«, v simbiozi zlepijo že omenjena strast in melanholija ter
dramatičnost in milozvočnost. Tudi, poudarjam, igrivost in sporočilnost."
"Nina Pečar je članica in 1. violinistka Simfoničnega orkestra Cantabile. Orkester združuje profesionalne mlade glasbenike in tiste, ki so na tej glasbeni poti. Letos orkester obeležuje 6. obletnico delovanja in je v tem obdobju postal iskan glasbeni sestav doma in na tujem. Nina Pečar se je z orkestrom že prestavila kot solistka na violini. Je multiinstrumentalistka in hkrati tudi komponira. Za naš orkester je napisala dva aranžmaja, ki smo ju izvedli na Gala novoletnih koncertih v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani, decembra 2014 in decembra 2016. Kot komponistka ima v orkestru zelo pomebno vlogo in je v preteklosti veliko prispevala k njegovemu razvoju. Odlikuje jo delavnost, široka razgedanost in pozitivna energija. Je velika poznavalka glasbe in drugih vej umetnosti. Je nepogrešljiva članica našega sestava."
"Nina Pečar se je kot odilčna violinistka, aranžerka, skladateljica in multiinštumentalistka zelo uveljavila na slovenski glasbeni sceni. Zato smo jo opazili tudi v muzikalu Cvetje v jeseni in jo povabili k sodelovanju. Kot redna članica glasbene zasedbe v muzikalu Cvetje v jeseni sodeluje od marca leta 2016. V tem času je z nami igrala na vseh predstavah v živo, kjer smo tudi snemali avdio in video posnetke in sodelovala pri vseh glasbenih aranžmajih in vajah. Je avtorica priredb za violino v glasbeni zasedbi."
"Nina Pečar je izjemno nadarjena vsestranska umetnica, ki ustvarjalno in nadvse kakovostno deluje na področju glasbene, likovne in besedne umetnosti. Njeno literarno ustvarjanje je najbolj poudarjeno s poezijo, kar kaže tudi objava v Poetikonu 65-66 iz leta 2016, v postopkih pisanja so tudi njeni drugi literarni projekti. Že v tem obsegu je mogoče razpoznati njen izrazit dar tudi za pisanje, skozi katerega izraža svojo bivanjsko senzibilnost in sposobnost, da pronicljivo, lucidno in hkrati s posluhom za metafizično v pesmi izpove svoj odnos do sveta."
"Kadar razmišljamo o poeziji, nas zanima, kateri so njeni tematsko-motivni vzvodi, ali gre za
jezikovno invencijo in kako avtor, v našem primeru avtorica, uporablja retorične figure.
Natančno branje potem privede do bistvenih pomenov posameznih pesmi in do delovanja
zbirke kot celote.
Pesnica Nina Pečar je v slovenskem umetniškem prostoru uveljavljena predvsem kot
glasbenica, ki pa je v zadnjem času opazna tudi kot piska poezije. Do sedaj je pesmi objavljala
v raznih literarnih revijah, leta 2015 pa je skupaj s pesnikom Kristianom Koželjem sodelovala na uglednem
mednarodnem pesniškem festivalu Lirikonfest, kjer je predstavila pesnitev z naslovom
Kardiogram. Za njeno poezijo je značilno, da se uveljavlja na platformi kontemplativnega
dojemanja drugega in sebstva, znotraj česar pa zapisuje doživljanje biti, ki se nanaša ali je v
povezavi s svetom. Njene pesmi se druga od druge oblikovno razlikujejo, vendar so primerno
urejene v posamezne cikle, kitice in verze. Ritmično ponavljanje nekaterih pesniških enot
včasih poudarja, kar želi lirski subjekt posebej izpostaviti, včasih pa gre za spevno enovitost
pesmi. Takšna je na primer pesem z naslovom Ena za naju, v kateri se v pesmi ponavljata
besedi »ena za« (»Ena zate. / Ena zame. Ena za oba. / Ena za izgubljene. Ena za najdene. /
Ena za zveste. / In spet ena za naju. / Ena za vse. / Ena za nikogar.«), kjer gre za
upovedovanje, za koga vse je zapisana pesem, kar pa pesniški subjekt v nadaljevanju naveže
še na naravo, boga in na metaforično noč. Gre torej za širok nabor različnih besednih in
miselnih zvez, kar je ena od značilnosti večine njenih pesmi.
Na splošno gre v tej poeziji za raznovrstnost in tudi za dobro uporabo različnih retoričnih
figur. Tako v pesmi z naslovom Hilbertov hotel operira z neskončnostjo, v kateri je hotel tudi
podoba za srečanje z drugim ali pa gre vsaj za spomin na to. Ob naslovni besedi zbirke
»kardiogram« bi sicer lahko najprej pomislili le na ljubezen, vendar bi bilo to bistveno
premalo za razumevanje te poezije, saj gre v njej za širše, poglobljeno in raznovrstno
nanašanje ter označevanje različnih pomenov in dojemanj ne le sebe in drugega, kot smo
zapisali, temveč tudi za odnos do družbe, narave, za iskanje zatočišča v svetu dobrega in zla.
Lirski subjekt pesnice Nine Pečar sloni na zanimivem tematskem temelju, upovedanem s
sodobnim jezikom in ravno zadostno mero inovativne metaforike ter metonimičnosti."
ZAŠTO SI PESMA
(posvećeno sjajnoj slovenačkoj umetnici Nini Pečar)
Ne zbog ukusa
Tople bele kafe
U neka prohladna jutra
Niti zbog stihova
Koji ponekad
Poteku kao slap
Ne verujem
Ni da je zbog melodije
Što se razliva
Akustičnim bulevarima
A ni zbog boja i oblika
Ili zbog čudesnog meseca
Na noćnim fotografijama
Ništa od toga
Pojedinačno
Ne čini da utihnu
Sva okolna svetla
Da zamru sporadični
Zvukovi noći u nestajanju
Ni da se razbude
Prve jutarnje ptice
Ali
Sve to zajedno
Stvara
Jedinstven mozaik lepote
Na koji uvek podseti
Onaj miris
Sveže bele kafe
U neko prozračno jutro
Ili predvečerje
I zato
Zato si Pesma